Svensk forskning om 1:1 – vilka slutsatser drar vi?

I dag kommer det att vara en halvdagsseminarium på skolverket i samarbete med stiftelsen DIU där svenska forskare kommer att presentera några av sina större studier av 1:1 i svenska skolor. Forskningen belyser olika aspekter på digitaliseringen i  skolan. Därefter blir det diskussioner och samtal om perspektiv, resultat och slutsatser. Medverkande forskare är Håkan Fleischer, Åke Grönlund och Susanne Kjällander. Samtalsledare/moderatorer är Peter Becker, DiU, och Peter Karlberg, Skolverket.

Du kan följa seminariet live här 12.30-16.30 :

Categories: Föreläsning, Forskning | Etiketter: , , , , , | 3 kommentarer

Inläggsnavigering

3 thoughts on “Svensk forskning om 1:1 – vilka slutsatser drar vi?

  1. Anonym

    Jo! Drygt 20 minuter in i föreläsningen kom ljudet! =) Tack!
    /Pia Ennemuist

    Gilla

  2. Anonym

    Åh, detta hade varit intressant att höra – men jag får inget ljud…? Menar väl.
    /Pia Ennemuist

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Blogga med WordPress.com.

Digitalt lärande

i Huddinge kommun

The Teach Geek

Improving learning with technology

IKT Öckerö

Digital pedagogisk kompetens för skolutveckling i Öckerö kommun

Gary King

Welcome to my blog - Teaching | Learning | Leadership | Innovation

mICT education

Utan kunskap är livet inte mer än skuggan av döden./Moliére

Psykologi för Lärande | PFL

tillgänglighet – välmående – måluppfyllelse

Hülya

-flerspråkighet, translanguaging & multimodalt lärande

Lärlabbet

För lärare, med lärare, av lärare.

Hjärna med händer

Slöjd. Händer och hjärna arbetar tillsammans

Prestationsprinsen

Här skriver Aggie om barn & unga som tänker, känner och gör "annorlunda": stressade, särbegåvade, med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (npf), unika funktionsuppsättnngar, högsensitiva, hemmasittare, oroliga, stressade med flera. Dessutom om skola, skolrätt, pojkkrisen, inkludering och mycket mer. Och inte minst, den fantastiska Prestationsprinsen.

autismnvskane

Aktiviteter. Stöd. Gemenskap.

Fröken Ann

Change your thoughts and you can change your world!

Helén i skolan

Här presenterar grundsärskolan åk 1-3 sitt arbete.

Mitt Flippade Klassrum

"Education is not a preparation for life - education is life itself"

SpelLäraren

En blog för dig som lärare eller förälder som vill veta mer om vad barn och ungdomar spelar för spel eller är nyfiken på gamification

EDUWELLS

Student-led Learning and the Future of Education

%d bloggare gillar detta: